Friday 1 April 2011

Pelangi Dibumiku Berpijak

Nilai PERSAHABATAN ??? Sukar untuk menjawab soalan ini..
Mungkin ramai yang menjawab, berkurangan sedikit *hahahahahaha*..
Tambahan pula dengan keadaan aku sekarang..
Jarak yang memisahkan AKU dengan DIA...
Aku di sini hanya mampu berdoa moga Allah permudahkan segalanya...




Bila mendengar cerita KAWAN, membuatkan aku terpikir..adakala sesuatu benda yg terjadi adalah dengan kehendakNya..Gerun rasa bila mendengar cerita 'kawan'tentang perpisahan tatkala sudah lama mengenalinya mereka semua

Cerita 'kawan' lagi, hubungan persahabatan akan terlerai disebabkan masalah peribadi..tetapi dapat diselamatkan dengan adanya lg perasaan sayang dlm diri masing2 antara satu sama lain..
Apa2 pun cerita KAWAN, kita sebagai manusia hanya mampu merancangan tapi Allah yang menentukan segalanya..cerita hanya akan menjadi ikhtibar dan tauladan supaya kita berpikir sebelum sebarang tindakan di ambil..Moga kita akan hidup bahagia bukan saja di dunia, tp juga di akhirat sana!! Wallahualam...Amin...Salam SAHABAT semua.......

6 comments:

MuHaMMaD FaRis BiN FauZi said...

Daus...focus yang kurang jelas bila aku baca hasil nukilan ko..aku x thu ape yg hndak ko smpaikan...kwan atau cinta....ko byak b'cakap tntg cinta...smpai citer2 ko agak kabur....
_pngkritik tetap AF...adli aman ramlan

PiDausesiest Glambert said...

memg la faris....arini aku citer pasal persahabatan...hurmm kadang2 aku poun agak kabur apa yang aku nak sampaikan..ni citer pasal aku yang dulu aku pernah kapel...lepas tu gaduh n then kteorang ambik keputusan jadikan kawan...tapi dalam masa yang sama kita orang memg nak kapel balik..tapi last2 kte orang lost contact..bt hal amsing2....cinta xsemestinya pada wanita sahaja...ni cinta pada persahabtan....

ثابراني حجازي said...

sebuah ikatan Persahabatn kdgkala mencetus perasaan cinta dn kasih. Kita perlu bezakan persabatan dan percintaan.. Aku lebih suka bercinta selepas kahwin... kerna masa tu kita bersahabat dgnnya dn bercinta dgnnya..

PiDausesiest Glambert said...

setuju dengan salamtu..persahatan kadang2 akan lahir perasaan CINTA.... BERCINTA selepas kawin boleh menjimatkan kos...x banyak dugaan....

Tulip said...

hehehehehe...xpe..atleast ayu faham apa yang nak disampaikan...kehkehkeh.....


insyaAllah...sekali sahabt...selamanya sahabat...walaupun jarang berhubung........

MuHaMMaD FaRis BiN FauZi said...

yelah daus & salam...aku pon suke b'cinta lpas kawen