Saturday, 25 June 2011

Lappy Ku SayanG

laptop kesayangan!!
SYUKUR ALHAMDULILLAH SYUKUR-SYUKUR diberi kesempatan lagi.....HURMMMM dengan tajuk aku diatas,  tak ada apa sangat aku nak ceritakan...sekarang ni aku hanya mampu melihat, menerima,menyukai dan yang paling penting menghargai jasa baiknya.....Laptop aku, laptop ni dah masuk 3 tahun dah....sedih la tengok laptop aku sekarang sangat-sangat uzur dah aku rasa...kalau orang pernah tengok laptop aku mesti tahu macam mana keadaanna......tapi aku tetap bersyukur dan berterima kasih kepadanya, sebab kerana laptop ni la ku dapat buat banyak kerja yang bertaip dan sebagainya...assiggment la tu.....tak berkecuali jugak, dengan laptop ni la ku dapat online, berhunung dengan orang lain....sebenarnya aku tak expert pun pasal laptop2 ni..cetek sangat bab-bab ni..so sebab tu dari dulu aku macam tak kisah sangat pasal laptop...tapi memandangkan keadaan sekarang laptop aku sangat-sangat uzur..nak baiki pun macam tak de mood...nak beli yang lain tak ada duit..aritu dan beli satu, tapi dah jual..sebab tak ada duit..masa tu nak pakai duit......so sekarang aku pakai laptop COMPAQ yangdah berusia 3 tahun.. 

tapi kalu tengok fizikal laptop aku macam dah 10 tahun rasanya..uzur sangat2.....entah bila boleh aku beli....beli bukan dengan daun!!!..dengan duit belaka tu....hurmmmm kadang-kadang tengok kawan-kawan pakai laptop canggih nak gak rasa beli yang baru..tapi x pe la.aku tahu aku tak mampu macam dye orang semua....so lebih baik aku menghargai apa yang ada je...maybe satu hari nanti kalu ada duit lebih boleh la aku beli....ok la ap2 pun aku nak ucapkan selamat hari lahir untuk laptopku..sekarang usiamu dah masuk 3 tahun..hehehehehhe..: P

Friday, 24 June 2011

The Curve- GReeN LaNteRn 2011

The Curve, Semua orang tahu kan tempat ni..hurmmmm bukan apa tempat ni…aku suka gak pergi..tapi kalau nak beli barang tu x mampu la kot…kalu beli pun barang-barang biasa je….sekadar yang mampu…hurmmm apa aku ceritakan pasal the curve ni..bukan apa malam tadi aku pergi tengok wayang kat sini…masa magrib tu aku dapat panggilan dari seorang kawan yang nak ajak aku tengok wayang..katanya dah lama x ajak aku keluar..hurmmm aku apa lagi dah orang ajak tengok wayang, so aku nak la pergi….apa yang berada dalam fikiran aku masa tu ialah mesti di belanja…hahhahahahah.itu yang aku fikir je…sory la kawan2..benda dah biasa la kan…kalu ajak faham2 la….tapi xpe..kawan aku tu x kisah sangat..dia banyak duit kot…x luak kot harta dia setakat belanja wayang tu…..rasanya dah banyak kali dah orang belanja aku tengok wayang..aku bukan apa bukan kedekut pun..dah orang biasa belanja..heheheheh..ok, biasa la aku klu tiap2 malam x sah klu x kuar ni..mememg suka merayap la..yalah nanti bila aku dah kerja, memang aku x leh la keluar sangat..so sekrang la aku nak keluar puas-puas pun..hurmmm berkenaan malam tadi aku follow je kawan aku nak tengok cerita apa…hurmmmm dia suruh aku pilih nak tengok cerita apa….tapi aku ni x pndai sangat la nak nilai cerita mana yang best..sebabb semua best cerita…dalam hati kau banyak cerita ka aku nak tengok..tetapi memandangkan dia yang belanja…so better dia yang pilih…tapi kan dalam hati aku nak tengok gak K.L GANGSTER tu..orang cakap best je citer tu….tapi kawan aku x suka tengok cerita melayu..hahahhaha…aku pun xbeberapa minat gak..tpi x pe la..mungkin lain kali lah aku tengokkk…last –last aku nak tengok GREEEN LANTERN…

nampak hebat je citer tu..best je..dekat 2 jam jugak cerita ni…cerita ni part2 tertentu romantik jugak..tu yang aku suka tu…hehehhehehe.tapi best la tengok cerita ni..aku x bosan la tengok…..4 bintang lah aku leh bagi cerita ni……hurmmm aku nak tunggu cerita transformers plak lepas ni…cerita tu mememg aku duk tunggu dari awal tahun lagi…..lepas aku tengok cerita ni aku pun lepak jap..jumpa dengan kawan-kawan lain…..hurmmmm pastu window shopping jap..hurmm aku xda nak beli apa2 pun..x de duit gak..*heheheheheh* aku malam tdi duk tunggu orang belanja je semua..hahahhaha..jahat la aku malam tadi….hurmmm dah dia ajak aku teman sangat dia..biasa la tu……lepas aku pergi ke ONE UTAMA, ,hurmmmm penat gila jalan2 kat ONE UTAMA..yalah dah la besar….aku rasa dah beberapa kali dah masuk sana…..hurmmma tapi still tak mampu aku nak tawaf semua..cukup pergi kedai or butik2 menjadi pilihan hatiku PADINI CONCEPT STORE…   

sempat snap dalam fitting room..hehehe!!
*my favourite la nie*…hehehehehe….hurmmmm malam tadi berpeluang jugak aku bershopping sikit…..shopping ditaja la katakan..so aku xleh ambik bnyak sangat..biasa2 je cukup la sepasang baju dan seluar PADINI…memang puas hati la jalan-jalan sampai membeli barang..kalu jalan-jalan tanpa beli barang x puas sangat, dapat letih je la….memang letih gila malam tadi..hurmm dekat kul 3 pagi gak aku balik..hurmmm balik malam tadi basuh pakaian dulu pastu baru dapat tidur…hurmmmmmm…apa-apa pun aku nak ucap terima kasih kat kawan-kawan…yang belanja aku tu…..heheheheh..korang memeng best la…..:)

Wednesday, 22 June 2011

Kenangan CInta

ASSALAMULAIKUM........
Kata orang cinta dimana-mana sahaja. Betul ke aku pun tak pasti mengenainnya…setahu aku ya kot..sebab dimana aku berada sekarang, aku mudah jatuh cinta..hehehehhe..terpulang kepada individu itu sendiri.… apa yang ingin aku luah perasan cinta aku sekarang??? Semua selalu bermain..…kisah dimana ku aku mula jatuh cinta lagi, di tempat baru..aku bukan seorang yang berani untuk berkata-kata pasal cinta, lebih-lebih lagi kepada seseorang yang aku suka..sebab aku ni pemalu… hasrat aku selalu aku pendam.... pertama kali pandangan aku terhadapnya membuat aku rasa jatuh hati. Diriku meronta-ronta melihat si dia yang mencuri hatiku. entah kenapa begitu mudah untuk aku menyukai si dia…hari demi hari aku melihat wajahnya….sering kalu aku mengatakan bahawa aku mencintai dia…..ADUHHH perkataan mencintai itu membuat aku gementar…diriku hanya meluahkan apa yang terbuku dihati. Pandangan pertama aku kepadanya membuat aku terbayang-bayang sejuta imaganasi yang datang kepada aku…. Aku pecaya bahawa si dia adalah org yangs sesuai untuk aku..aku sangat gembira ketika itu……Akan tetapi adakah si dia mengetahui hasrat hati ku ini. 

Aku mula gelisah CINTA BERPUTIK tak akan ku melepasakn..inilah peluang yang ada, namum aku tahu, sia dia tidak mengetahui, aku bukan untuknya , namun aku ku teruskan memcuba…
Namun ketika saat aku jatuh cinta padanya , sering kali wajahnya menjelma dalam hidupku…aku seakan-seakan dibayangi wajahnya yang sering muncul dalam hidupku..setiap kali nafasku di hembus aku selalu mengingati wajahnya,,,aku merasakn diriku masih lagi di dunia yang penuh dengan percintaan yang sangat indah, nak je aku berada kat wonderland tu..…Percintaan satu perkataan mudah dapat aku katakan…aku sedar diri aku x cukup sempurna untuk mengatakan yang aku memahami erti cinta ini….Namun aku tahu sesekali mencuba dalam dunia percintaan membuat dirku cukup2 indah…..Siapa yang tidak mahu bercinta sperti orang lain…bab kata pepataah dunia ini berpasangan, mahukan aku tdak mahu semua..memeiliki sesorang yang sentiasa di sampingan…aku megingati kisah kembali diriku…di mana saat aku menganali dirinya…dirinya sangat sempurna bagi aku..memilik sepasang mata yang sangat cantik…senyuman yang sangat menawan……dialah bagai bidadari hidupku…pada saat itu kehidupan aku sangat bererti bagaikan aku mendapat sebuah pulau yang dipenuhi pasir yang memutih…..

Namun Aku memahami semua apa yang terjadi..di saat hatiku tidak lagi mampu berkata-kata….MUngkin kebahgianmu bukan untuk diriku..aku biarkan semua ini menjadi kenangan..Biarkan aku melupakan semua cerita cinta itu…..aku tinggaklan jiwaku yang terluka…. Aku tahu sampai mati kisah ini akan ku jaga….sehingga berakhir nafasku ini..mencintai mu selalu….Putih cintku untuk mu..sampai mati dirimu akan berada hatiku.tiada mungkin untuk aku menganti dirimu..walaupun semua itu sudah berlalu….
Atas nama cinta kau yang ku banggakan…ini lah kehidupan ku tak pernah ku sesali..walaupun sesaat kenangan cinta ini adalah yang terindah..,…

Nohtah Terakhir

sedikit sebanyak peserta induksi!!
Rasa baru sekejap je masa berlalu….kalu di berikan kesempatan nak je aku undur masa itu berlalu…namun semua tu tidak boleh…pejam celik pejam celik aku sudah habis kursus induksi….kursus induksi dimana untuk menjadikan aku sebagai seprang penjawat awam satu hari nanti…masa itu akan tiba tidak lama lagi…dulu masa aku masuk di sini aku selalu berfikir bila aku akan jadi penjawat awam…menunggu masa untuk 3 tahun aku dapatkan diploma…memang lama aku rasa, namun sekarang tu aku sudah Berjaya menempuhinya selama 3 tahun…tidak lama lagi aku akan bergelar penjawat awam...takot pun ada jugak.rasa tak sabar aku nak menempuhi alam perkerjaan..siapa yang tak nak kan???..ada gaji, ad itu ini..dan boleh beli apa yang dihajati..itu kalu ikut kemampuan la..bagi aku, aku nak hidup dalam keserdahaan je…sebab kata orang kemewahan pun tidak menjamin kebahagiaan..apa-apa pun aku akan tunggu saat tu…berbalik pada aku nak cerita kali ini, aku sebenarnya dah lama sgt tidak updates kat blog ni..bukan apa aku sibuk sangat sebab tidak masa untuk menaip..sekarang aku lapang balik..so boleh la ku aktif balik blog aku….untuk permulaan baru ini apa yang aku nak ceritakan pasal pengalaman aku semasa induksi..untuk rasanya kursus induksi aku banyak aku pelajari…bukan pasal kerajaan la..sebab sedia maklum bahawa kursus induksi ni memang untuk megetahui pasal kerajaan Malaysia..


so aku aku tak perlu la nak cerita pasal kerajaan. Sebab aku pun bosan dengannya…banyak sangat kot kena ingat..apa yang menarik kursus aku kali ini nak aku kongsikan ialah , banyak pengalaman manis yang tidak aku lupakan..antaranya ialah aku dapat berjumpa dengan kawan aku untuk kali terakhir sebelum kami berpisah ke alam perkerjaan..hurmmmm sedih la berpisah dengan kawan-kawan ni..yalah sudah lama mengenali..last-last terpaksa berpisah jua…yalah segalanya kenangan bersama mereka semua akan aku abadikan dalam hidup aku….bab kata orang setiap pertemuaan akan berakhir dengan perpisahan..aku jugak berharap semua kawan-kawan aku akan sentiasa mengingti aku.dan aku tidak akan sesekali lupakan mereka..kerana aku tahu mereka la saat aku sedih dan ketawa….kalau  ada umur yang panjang kita akan bertemu lagi....