Wednesday 22 June 2011

Nohtah Terakhir

sedikit sebanyak peserta induksi!!
Rasa baru sekejap je masa berlalu….kalu di berikan kesempatan nak je aku undur masa itu berlalu…namun semua tu tidak boleh…pejam celik pejam celik aku sudah habis kursus induksi….kursus induksi dimana untuk menjadikan aku sebagai seprang penjawat awam satu hari nanti…masa itu akan tiba tidak lama lagi…dulu masa aku masuk di sini aku selalu berfikir bila aku akan jadi penjawat awam…menunggu masa untuk 3 tahun aku dapatkan diploma…memang lama aku rasa, namun sekarang tu aku sudah Berjaya menempuhinya selama 3 tahun…tidak lama lagi aku akan bergelar penjawat awam...takot pun ada jugak.rasa tak sabar aku nak menempuhi alam perkerjaan..siapa yang tak nak kan???..ada gaji, ad itu ini..dan boleh beli apa yang dihajati..itu kalu ikut kemampuan la..bagi aku, aku nak hidup dalam keserdahaan je…sebab kata orang kemewahan pun tidak menjamin kebahagiaan..apa-apa pun aku akan tunggu saat tu…berbalik pada aku nak cerita kali ini, aku sebenarnya dah lama sgt tidak updates kat blog ni..bukan apa aku sibuk sangat sebab tidak masa untuk menaip..sekarang aku lapang balik..so boleh la ku aktif balik blog aku….untuk permulaan baru ini apa yang aku nak ceritakan pasal pengalaman aku semasa induksi..untuk rasanya kursus induksi aku banyak aku pelajari…bukan pasal kerajaan la..sebab sedia maklum bahawa kursus induksi ni memang untuk megetahui pasal kerajaan Malaysia..


so aku aku tak perlu la nak cerita pasal kerajaan. Sebab aku pun bosan dengannya…banyak sangat kot kena ingat..apa yang menarik kursus aku kali ini nak aku kongsikan ialah , banyak pengalaman manis yang tidak aku lupakan..antaranya ialah aku dapat berjumpa dengan kawan aku untuk kali terakhir sebelum kami berpisah ke alam perkerjaan..hurmmmm sedih la berpisah dengan kawan-kawan ni..yalah sudah lama mengenali..last-last terpaksa berpisah jua…yalah segalanya kenangan bersama mereka semua akan aku abadikan dalam hidup aku….bab kata orang setiap pertemuaan akan berakhir dengan perpisahan..aku jugak berharap semua kawan-kawan aku akan sentiasa mengingti aku.dan aku tidak akan sesekali lupakan mereka..kerana aku tahu mereka la saat aku sedih dan ketawa….kalau  ada umur yang panjang kita akan bertemu lagi....

No comments: