Monday 15 August 2011

KEJA + PUASA


Salam sejahtera dan assalamulaikum kepada semua..
Hurmm rasa dah lama gila x updates status kat blog ni…hurmm  yaalah tak ada masa free sangat….untuk entry kali ni, utk bulan puasa, kita sedia maklum bahawa sekarang dah masuk hari ke -15 kita berpuasa..hurmm,, pejam celik pejam celik sekejap je kan…rasa baru lagi berpuasa…
sekarang aku sangat berani pulak yalah dah pndai buka facebook dan blog kt opis..bukan apa aku sangat bosan la skrg, bukan tak ada keja sangat, tetapi kerja aku ni macam tunggu customer yang datang untuk minta OGA..korang tahu tak  ap itu OGA..klu korang tahu xpe la..xyah la aku nak jelaskan..hurmmm …so daripada aku dduk tanpa buat apa-apa dalam opis ni baik aku updates sikit sementara tunggu pukul 5 petang..waktu nak balik….hari dah last daya aku kerja untuk minggu ni..esok n lusa macam biasa la aku cuti..so boleh au rehat n tido puas2 sikit cuti ni….hurmmm tapi bulan pose sekarang hujung minggu pun bosan jugak..yalah xde g mana-mana gak..plan unmtk esok n lusa xde pun..just tido kat rumh je la…tapi niat di hati memang nak balik kampung la..rasa rindu nk berbukan dir umah plak…hurmm ok aku malas nk b bersedih sangat la…hurmm aku tunggu raya je la nak balik….hurmm apa yang aku nk ceritakan sekarang, tentang kerja..hurmmm aku rasa bersyukur sangat sekarang kerana aku dah kerja..kerja di te,pat aku ni PELABUHAN KLANG tak ada la   sibuk sangat..seperti yang aku cakapkan tadi….macam kerani..tapi kdang-kadang dalam seminggu tu pergi ambik sampel makanan jugak…biasa dalam seminggu itu 2 kali..tapi bukan tiap2 minggu juga la ambik sampel..so kebanyakkan duduk opis je la..bukn kerja macam biasa….hurmm kira ok la..xde la nak pening kepala sangat memikirkna kerja…tapi kerja kat sini dah tak lama dah..sampai hujung tgahun ni dah tak ada..sebab sudah di ambil alih oleh pihak PERTANIAN..so lepas ni tak tahu la arah tuju ke manan pulak..hope di antar di tempat yang ok dan best…hurmmm harap-harap je la..klu still kat sini lagi pun ok….terima je…
hurmmm kadang –kadang jeles juga lihat kawan-kawan yang kerja di PKD, mereka busy je dgn unit masing-masing, tapi x pe la…mungkin sekarang bukan masa n rezeki aku lagi..satu hari nanti aku akan rasakan juga….buat masa sekrang aku kerana belajar erti syukur…yalah kadang-kadang poyo lak aku, orang bagi kerja senang dan tak pening kepala aku duk sibuk-sibuk nak kerja susah …..hahahhahahah..poyo je kan…..so sekarang kau kena berubah la…kena suka tempat ni…untuk pengetahuan aku memeng dah mula suka kat tempat ni..dah tak ada stress sangat dah..dah biasa dah keadaan ni…apa yang best nya..kat sini tapi tengah hari memang mengantuk gila kan..time tu la aku dapt tido juga ..hahahhaha..kalau tmpat lain tak tahu la boleh ke atak..rasa ada  gak boleh kan..tapi bukan aku je yang tido..orang yang paling kuat tido si FARIS ok..dia lebih kuat tido dari aku lagi….hurmm ok la aku tak leh nak tulis panjang, sbb bos ada ni..ni pun cover je menulis..dia fikir menulis sal kerja..ok la.daaa………….

2 comments:

Tulip said...

panjangnya post..tp berjaya juga saya hbiskan bc.... waa....dah kerja sekarang....=D

daus said...

mne ad panjang..pendek je la..skje je bosan di tempat keja..baik menulis....mcm ayu mugak kan...duks ekolah pun updates blog..hahahhahaha....krja mcm ni la ayu..bru lagi kerja ni..nanti smpai la giliran ayu kerja plak..hehehehe