Saturday 30 June 2012

Kepenatan Mula dirasai!!

Assalamulaikum dan selamat malam....malam ni tiba-tiba rasa nak updates blog..biasanya aktiviti updates blog ni waktu pagi...so disebabkan tak ada lerja malam ni dan satu hari tak upadates rasa bosan plak..biasa la line internet ada sekarang so boleh updates ap yang apa yang patut..pertama dulu aku nk bagi tahu aku menulis blog ni just macam diari hidup aku je..dengan menulis ni aku rasa tenang dan boleh meluahkan apa yang aku rasa dan apa yang aku buat sepanjang masa 24jam...memang dari dulu lagi suka menulis..aku pernah buat satu citer dulu dah 200 lebih muka surat tapi malangnya semua lenyap kerana laptop aku kena format dan aku lupa untuk backup citer yang aku karang..so lepas pada tu aku sangat2 sedih dan kecewa untuk menulis lagi..okey la tu semua citer masa zaman kolej lagi..
rasa dah 2 tahun dah benda tu berlaku..citer yang aku karang tu aku ingat-ingat macam tu je..aku tak dapat nak menulis citer tu lagi sebab tarikah dan tempat untuk citer aku,aku dah lupa...okey lupakan citer pasal ni dan sekarang aku nak citer untuk hari ni...untuk entry malam ni aku just nak sharekan apa yanh berlaku pada hari..entry lebih kurang yang sebelum ni, iaitu operasi MEROKOK DI KAWASAN LARNGAN MEROKOK..so dari sini aku nak citerkan yang 2 hari ni jumaat dan sabtu merupakan hari yang paling penat di dunia untuk aku..aku tak pernah rasa penat sebelum ni masa berkerja...selama ni penat biasa dan masih boleh melakukan aktiviti lain lagi..tapi untuk 2 hari jumaat,semalam dan arini sabtu baru aku merasai erti penat sebagai seorang pekerja...#memang tak boleh blah sikit perangai aku# tapi aku ikhlas semua ni..okey citer yang boleh aku katakan penat di dunia sebab macam ni..semalam jumaat aku kerja, macam biasa aku bangun kul 6 pagi dan siap2 bertolak kerja kul 7..habis kerja dan solat jumaat tu kul 3 dan aku lepak rumah faris untuk tunggu kul 5 operasi..di rumah faris aku just rehat dan tidur macam tu je..siyes memag tak lena sebab rumah orang..if rumah sendiri insyALLAH aku tak bangun kot..okey sesudah kul 5 aku dan faris ke opis dan mulakan operasi di HOSPITAL KLANG....


ffuuuhh masa nak kerja penat2 berlaku..penat ap tau berjalan je..*maybe berat badan berat sgt kot* aku operasi ni dalm jadual habis kul 10  malam, dan macam biasa la tak semua tepat kan dalm 9·30  gitu habis..so aku hantar faris rumah dan terus balik la...dari kul 10 rsenya aku balik, perjalanan biasa la ke rumah aku satu jam..tapi memandangkan stuasi aku penat dari pagi lagi aku kuar dan dengan bawak motor ni..aku rasa mengantuk sangat masa bawak tu...sebab tu perjalanan aku makin lambat dan tahu tak aku smpai rumah pukul brap??? okey smpai dekat kul 12 gitu..mak aiii aku rase selama ni aku tido lambat mana pun masa tgo euro tak plak rasa letih dan penat tahap maksima macam ni..so far sampai rumah je aku mandi dan solat jap..pasti dengan segera aku masuk bilik dan tidur..berjaya la aku tidur dgn sepantas kilat akibat kepenatan tu..tidur awal sebab hari sabtu  aku ada operasi lagi,sbb tu aku tido awal..so kul 6 tadi aku bangun nak gerak g opis..tapi mata aku aku je,tak da la cam muka x cukup tidur..cuma badan je rase penat...so hari ni dari kul 8 briefing jap n then operasi bermula..hari ni bertambah penat aku sebab hari ni dah la masa sgt panjang sampai kul 6 petang dan lokasi operasi pun byk...antara tempatnya stesen komuter,bas,pusat membeli belah klang parade dan centre point klang...tadi memg azab sgt sebab bukan ap duduk dalm kenderaan jabatan macam ikan sardin je..dengan cuaca yang sgt panas tu..haya ALLAH je yang tahu berpeluh dalam pajero tu..*siyes azab giler tadi, tapi aku buat muka cool je,tak orang tahu.biasa la kan emosi muka sgt penting....hahahaahhahaa..okey aku citer sikit masa operasi tadi macam2 hal berlaku,tapi my team okey je..tak ada masalah dan aku berjaya kuarkan 4 notis untuk hari ni..so far not bad la kan...tapi tadi aku lepaskan 2 orang tua yang merokok di kawasan larangan, aku kesian sgt kat dye orang yalah dia dah tua,memag tak patut kalau saman dye orang..so just bgi health education je kt dia...


so macam tu untuk aku hari ni duk lakukan benda yang sama dari satu tempat ke tempat..tapi aku rase memang enjoy gak tadi,best je dapat tengok orang dan tempat yang pergi operasi tu dah lama aku tak pergi..so far dapat jalan-jalan..selepas selesai semua tadi aku balik terus je rumah..smpai kat rumah dalm kul 7 lbih..ohhh sgt penat tau bayangkan la aku kuar dri kul 7 pagi dan balik kul 7  lbih...smpai keras tapak kaki aku....okey mlm ni aku mlas nak kuar dan duduk rumah je..malas buat aktivit ap2.. malam ni makan pun tak..tak rasa pulak lapar malam ni..tu je la aku nk share kan..aku rse if tiap2 minggu macam ni jwbnya satu je *hahahahahahahahaha* penat LOL.....okey la aku nak layan tv jap sebelum tidur..okey jumpa next time ya..bye..

No comments: