Friday 29 June 2012

Sibuk Agaknya

Hai!!! assalamulaikum dan selamat pagi....pagi yang indah ni aku cuba nak menaip ap yang aku suka....hari ni aku kerja pagi..semalam aku tak dapat nak updates status sebab semalam aku cuti..semalam aku tak berapa sihat sangat sebab tu aku cuti.....so that why la aku tak menulis semalam..okey untuk hari ni aku just nak share dan memberitahu minggu ni minggu yang sibuk bagi aku..sibuk apa ya??? hurmm sibuk dengan operasi LORRRR!!!! operasi kerjaya aku  sbg AEHO....
okey aku nak citer sikit pasal operasi ni...yalah minggu ni habis je kerja waktu petang aku asyik kena join operasi PPKHT 2004 atau operasi MEROKOK la di kawasan yang dilarang..tak kira mana tempat yang melarang menghisap rokok memang tidak boleh..selain itu jugak operasi OBD..orang belum dewasa yang merokok....so setaiap petang aku kena join la aktiviti ni..kadang-kadang best jugak aktiviti ni..dapat tangakp orang dan keluarkan saman kat orang..selain itu boleh tengok reaksi orang yang bermacam-macam..ada yang takot, ada yang marah kat kita orang, ada yang sedih sangat sebab kena saman..huramm macam-macam la aku tengok..so pada aku operasi ini sangat bermakna la, sebab sedikit banyak dapat membantu seseorang itu menjadi lebih berani berdepan dengan orang # aku macam cakap dengan cermin je ni# yalah aku ni kan takot nak tegur dengan orang tak kenal..so memang tak la aku nak tegur, so dengan operasi ni jadi berani la sikit....lagi pun aku tangkap orang tak ada tua sangat, tak banyak ragam. dye orang bagi kerjasama yang sangat baik....selain itu dengan operasi ni juga ianya dapat menyekat aktiviti lain aku..untuk minggu ni aku tak dapat nak melepak kat luar bersama kawan-kawan...penat kot balik operasi kalau nak keluar lagi g lepak sana sini..so balik je je dari operasi akan aku rehat dan tidur je..dengan itu dapat mengurangakan aktiviti sosial aku di luar*aktiviti baik je *...aku ni suka berjalan so minggu ni aku harap dapat duduk rumah dan tidur je..okey berbalik citer operasi ni. sebenarnya apa yang aku buat ni semua arahan ya,,bukan suka-seka je aku buat..dah arahan dari unit penguatkuasaan undang-undang..semua ni jugak terlibat dengan pihak negeri, iaitu jabatan kesihatan negeri selangor..


so terpaksa la mengikutinya..sasaran dari pihak negeri sekurang-kurang sebulan 1 notis tau kena keluarkan..#notis tu saman la ya..so untuk pencapaian pertengahan tahun ni, aku kena ikut banyak operasi.....okey la sampai sini je la aku nak conteng hari ni...kepala aku dah sakit balik .k bye!!!

No comments: