Tuesday, 26 June 2012

Macam Menangis!!!

ASSALAMULAIKUM dan salam 1 malaysia...hari ni aku terlewat lagi sampai tempat kerja..ni gara-gara tidur lewat la malam tadi..sekarang aku hadapi sindrom tak boleh nak tidu malam... dalam bahasa "trypanosomiasis".
.korang nak tahu apa maksud try-try la cari sendiri ya..aku malas nak jelas dengan maksud tu....aku tak ada masa sangat untuk buat entry ni..yalah aku menulis pun masa kerja..kalau ikutkan mana boleh buat pekara lain masa kerja...tapi aku sangat bosan dan rasa nak menulis je..okey berbalik pada entry n tajuk yang aku bagi kat atas iaitu MACAM MENANGIS..okey apa yang aku nak ceritakan pasal ni ialah masa kejadian aku pagi tadi..hari dah lama aku bangun lewat, tapi sebenarnya aku tak bangun lewat dalam pukul 6 tu aku dah bangun, tapi akibat mengantuk sangat aku baring lagi atas sofa, kan aku dah cerita tadi yang aku ada masalah nak tidur..so aku boleh lelapkan mata tadi pun dalam kul 5 pagi dah..so macam 1 jam je aku tidur malam tadi..okey aku nak ceritakn kenapa boleh aku menangis..ceritanya macam ni , masa aku on da way g kerja tadi aku rasa pedih giler dengan mata ni....aku kan pergi kerja dengan motor so dengan keadaan aku yang tak cukup tidur tu tambah pula dengan keadaan jem dekat shah alam tu bagaikan mimpi ngeri aku hari-hari pergi kerja....dah la rumah aku dengan tempt kerja dalam satu jam..jauhkan,,sesetengah orang mesti tak sanggup..tapi aku dah biasa semua tu...apa yang membuatkan aku rasa menangis tadi, aku ni alergic dengan satu pekara, iaitu ASAP!!!

asap ni banyak kategori, tapi asap kenderaan la yang paling aku tak boleh..aku bila terkena asap pda mata aku, mata aku akan berair dan kemerahan dan terus tidak boleh melihat..penyakit ni memang dah lama aku alami..tadi aku terpksa berhentikan kenderaan aku sebab aku memang tak boleh bawak motor..ceritanya begini pagi  tadi ada sebuah lori saiz biasa, bukan lori treler okey, tapi lori tanah kalau tempat aku sebut..lori tu membuatkan mata kau sakit  dengan asap yang hitam tu menghembus ke muka aku..aku memang tak boleh melihat lansung tadi..nasib baik aku tak jatuh je tadi, cepat2 aku cari tempat yang sesuai untuk aku berhenti....so memang aku tak tahan sangat tadi.tapi memang aku macam menangis la tadi..habis orang tengok aku,,malu plak..kalau ikutkan hati aku memang aku tak nak la pergi kerja dengan motor..okey la aku dah mula sibuk sekarang..okey aku cau dulu..k bye!!!

No comments: