Wednesday 25 May 2011

FinaL eXAM is Over and Ready New Life!!

ASSALAMULAIKUM....
Hye semua semua apa khabar..Rasa dah LAMA tak mengupadated blog nie.... kerana sibuk dengan peperiksaan akhir SEMESTER nie.... Balik hostel mana sempat nak online  segalanya..apatah lagi buat benda lain...rasa dah seminggu final EXAM berlalu...tapi aku rasa macam dah lama je masa tu berlalu...bila di hitung memeng baru lagi la.. Rasanya cuti-cuti tak ada apa sangat aku nak buat..hanya duk rumah je tengok tv, makan dan tido, itulah keja masa cuti ni...hurmm aku tahu la samapai bila akan terus macam ni....rasa nak kerja pun malas lagi sebab rasa tak puas lagi cuti dengan tido2..selama ni aku tak cukup tido je..tapi bila dah cuti tak ada pulak aku tidur lama-lama...aku jadi macam burung hantu je.... Malam-malam ada je aku meayap keluar g K.L..dah la balik pagi-pagi....
hurmmm bukan apa bosan sangat duk kat rumah.....aku still berada di K.L lagi..hurammm rasanya aku tak balik kampung kot..sebab aku dah biasa dengan kehidupan kat sini...bagi aku di sini segalanya kehidupan baru aku...bukan aku tak teringat kat kampung..semua tu aku ingat..selalu berada dalam ingatan aku selama ni...KAWAN-KAWAN aku dan lain-lain lagi...tapi keadaan belum lagi aku nak balik kampung..jadi aku masih di sini lagi...sebenarnya aku di sini mempunyai sebab..aku perlu mencari seseuatu dalam hidup aku...*POYO nta aku rasa*.seseuatu yang boleh buat aku tenang, aman dan damai....bukan dekat kampung aku tak perolehi semua tu..tapi orang yang memahami dan mengenali  aku tahu la kenapa aku macam ni..aku rasa tak perlu aku cerita semua ni....hurmmm cukup la orang yang tahu keadaan aku macam mana...hurmmm aku tak tahu sampai bila keadaan ini akan berterusan...kalau difikir balik aku rasa lebih baik masa yang menentukan segalanya..aku bseserah kepada takdir je la.
Untuk sepanjang cuti ni..banyak pakara telah berlaku kepada diriku..aku bukan nak menceritakan sangat benda ni.,.tapi kadang-kaang aku perlu luahankan dalam hatiku..sebab rasanya dengan menulis dan menaip ni  dapat aku rasa tenang...aku bukan tension..tapi rasa macam tak tenang je...ala sikit je la klu tension pun..tah apa-apa yang aku cakapkan ni..;sekejap tak sekejap ya...oke la, firstly apa yang aku nak ceritakan....aku rasa geram  sangat dan marah....ni semua pasal sahabat.. aku tahu tak semua yang bersahabat kita tu baik...hurmm kadang-kadang mereka lah yang menjadi musuh kita..hurmm aku masak sangat dengan orang macam ni...if dia tahu aku macam tu, satu je aku nak mitak, aku tak sama macam ko fikirkan oke.....walau kehendak yang sama....tapi aku bukan macam ko...hurmmm bagi yang faham tahu apa masalahnya....aku tak kisah pun ko menceritakan kat orang lain, sebab sesetengah orang dah tahu kot..by the way, lantak ko la..sebab dalam dirku sahabat tu memeng ada unsur jeles dan macam-macam lagi..sikap yang suka jaga tepi kain orang.... so berubah la ya...sebab nanti kain ko yang koyak sendiri sape yang nak jahitkan..so better ko jaga diri sendiri..jangan terlalu jaga tepi kain orang..oke la..malas dah aku nak fikir pasal ni..benda ni dah lepas rasanya....perasaan aku sekarang dah lupa rasanya..sebab aku dah tak tengok muka ko lagi....muka yang berpura-pura baik didepan je...aku malas nak kutuk kawan..cukup lah aku nak cerita pasal ni...

 hurmmm citer seterusnya...pada cuti ni jugak, aku telah banyak hadapi konflik...pening dan strerss jugak aku fikirkan ni semua...hurmm banyak aku lalui saat sedih dan kecewa untuk hadapi semua ni..hurmm macam putus CINTA aku rasa..hurmmm padahal aku dengan dia tak bercinta pun..aku just suka kat dia....tak timbul pun perasaan cinta itu lagi..walau dah lama aku kenal..hurmmm tapi tak pe la...mungkin bukan  jodoh aku rasanya..so aku kena kuatkan semangat untuk hadapi semua ni..sebab ini bukan pertama kali aku hadapi semua ni...so kali ini aku mesti kena lebih bersabar..dengan usia aku dah semakin meningkat dewasa..so aku kena la berfikiran positif.... apa yang aku harap satu hari nanti dia akan ingat apa yang aku sudah buat untuknya....aku malas nak citer panjang hal ini..sebab tak nak terlalu emosional dalam pekara ni....biar takdir yang menentukannya....

oke lah berbalik pada citert cuti aku lagi...hurmm aku rasa sekarang aku perlu cari keja part time la..sebelum aku dapat keja sebenar aku nanti..yalah mana taknya...sape yang nak bagi duit nak belanja....duit makin lama makin kering....hurrmm tapi keja apa nak aku cari...tunggu insyALLAH  nanti dapat la kot...walau aku dah mitak beberapa tempat dah....hurmm hope berjaya la aku dapat.....oke la rasa sampai di sini saja la dapat aku tulis sepanjang seminggu aku cuti ni..hurmmmmm oke SEMUA bye2.....

No comments: