Saturday 7 May 2011

DeLiCouS oF BBQ

Hari ni aku memamg SERONOK sangat-sangat...bukan aku dapat HADIAH ke apa, bukan dapat elaun lebih SERIBU dari orang lain....tapi peristiwa yang best....OKE, apa nak aku cerita nie PERISTIWA macam biasa la, yang berlaKu dalam kehidupan seharian aku..*tak OVER oke*... jap erkkk aku nak citer pasal Malam tadi aku tido lewat sangat.. Rasa menyesaL pun ada.... perlu ker aku bagi tahu, sebab macam biasa la WEEKEND kot memg aku tido lewat...aku main INTERNET sampai pagi..
 Plak tu pagi tadi aku bangun kul 8 lebih, hurmm sakit gak mata, MERAH, LEBAM dah macam HANTU.., mane taknya ari nie kena bangun awal sebab CAMPIGN BBQ dengan TUAN HUSNI dan WIFE dan bersama kawan-kawan rumah...hurmmm so bersemangat la bangun tadi..... Hari nie sangat PANAS TERIKKKK..tension aku, kalau panas je mesti berpeluh habis.... tadi dalam keadaan panas tu aku, faris dan sahrul menuju ke PANTAI KELANANG, naik kereta boleh berpeluh kot tadi........Mememg orang cakap panas kot minggu nie..bukan aku sorang je...hurmmmm sesudah sampai kt pantai tadi..wahhhhhhhhhhh gila PANAS kot, walaupun PAGI lagi masa tu..hurmmmm tunggu demi tunggu Tuan Husni, akhirnya sampai..kte orang plak yang sampai awal...hahahahahhahahah...tapi xpe boleh berjemur dulu kot tadi..  Apa aku nak cakap PANTAI KELANANG memang CANTIK la...sesuai sangat nak BERCAMPIGN, MANDI kot...orang datang tadi pun ramai..ada gak dengan family, sekolah..hurmmm sangat meriah la... sebabb ada budak main layang-layang...
Pantai pun tak mengecwakan.. pada masa tu..air pasang je..hurmmmmm ada gak kawan cakap nak MANDI. hahahahaha..hanya orang tahu keadaan air tu  boleh kata nak mandi ke tak mandi...apa2 pun aku tak kisah la..aku tak teringin pun nak mandi....hurmmm sesudah pilih lokasi tadi.kat tepi pantai.so, bermula sesi BBQ....hurmmmmmmmmmmmm best nyer aku tengok benda TUAN HUSNI bawa..ayam kot.. memang lar ayam kan..dah la aku lama tak makan ayam bakar nie..last bila entah....aku sendiri pun tak ingat..yang pasti aku asyik makan ayam goreang je....ayam MCD faveret aku kot...*.OPPPSSS tercerita plak*..hurmmmmmmm puas makan tadi...hurmmm bukan  makan tu sahaja tadi,  isteri TUAN HUSNI pun sedia bihun gorenag yang sedappppppp,..pandainya dia masak..macam masakan MAK je aku rasanya.....patut la sedap...rupanya dia orang TERENGGANU kot...memamg LIDAH  aku nie dah biasa dulu dengan masakan TERENGGANU..memang sedapppp!!!!!!

Selepas selesai sesi MAKAN untuk kali pertama,*hahahahahah BREAKFAST kot tadi masak ayam mula-mula masak tu. mana taknya tadi memang lapar gila..dah lewat makan kot..biasa makan awal pagi lagi.tadi lewat sikit......Tapi yang bestnya tadi bukan ayam je ada ya, UDANG, SOSEJ, KETAM pun ada..macam biasa untuk LUNCH time makan plak sekali lagi..hehehehehe..kali ni siap semua bahan bakar tu baru makan, memang sedappp dan terase la keseronokan tadi...walau buat BBQ pagi pun  ternyata best jugak..bukan malam je best ya..mula2 memamg aku rasa la..kenapa la buat BBQ pagi..Tapi tak menyesal pun....kalu ada sape2 nak buat BBQ pagi best je ya...sebab boleh cover makan pagi dan tengah hari.....hihihihhihi.
Masa berlalu dengan pantas je..hampir kul 3 berada kat sana tadi...sampai merah menyala dah muka aku sebab kekeringan kena BAKO,,hurmmmm PANAS pantai kot......apa-apa pun aku nak ucapkan TERIMA KASIH kepada TUAN HUSNI dan WIFE nya kerana belanja kita orang dan ajak bercampign..memang BesTTTTTTTTTTTTT GiLLLLLLLLERRRRRRR...tak lupa jugak kepada KAWAN-KAWAN yang menjadi CHEF tu...korang memamg TERBAIKKKKKKKKKKK la..

No comments: