Monday 4 July 2011

Penang Famous TeO CheW CendoL

nyum-nyum sedapnya
ASSALAMULAIKUM...Hurmmm nak upadates ap entah ya....bukan pasal CENDOL sangat sebenarnya...tapi nak citer sal perjalanan hari ni.....pelbagai rasa sangat hari nie....hurmm nak tahu baca kla..hehehehehehe..x paksa nak baca ke oke....Hari yang aku tunggu-tunggu dah TIBA...hari aku balik PENANG,,.dari  K.L tadi aku bertolak kul 9.....Tapi bas tunggu orang sampai kul 10..tension aku..dah la tadi pagi sangat malang..yalah malam sebelum balik tu tidur lewat sangat, pukul 2 lebih aku tido...aduhh dah bangun lewat pagi tadi..sedar2 pukul 8 15..aduhhh mati la aku nak kerja bas....time jam pun tidak sedar..silap aku jugak..pastu aku bersiap mandi..kemas2 laptop semua aku pun bergegas la bertolak...hurmm duk tunggu bas rapid k.l pun satu hal..lama plak tu..dah 8.35 dah..sempat ke aku pikir..hurmm tiba-tiba sesautu yang tidak disangka hujan plak turun..aduhhh..aku pun stay la tempat tunggu bas tu....maklum tmpat tunggu bas tu xde bumbumng..jijik sangat aku rasa...habis basah sikit..lama kelamaaan hujan mula lebat aku pun nyah la dari situ, kalu tak habis basah semua..aku pun pergi al tempat parking kereta...habis kotor selauar aku..dah la masa tu aku pakai selaur putih..habis kena air hujan bercampur kotor2..aduhhhh aku x tahu la pasa masa tu..hanya ALLAH je yang tahu..dugaan bamyak betul...dalam duk tunggu bas, hati aku sangat gelisah ni...bas rapip tak samapi2 pun...selama ni aku x nak banyak je...last2 ada la bas rapid datang, aku pun apa lagi berlari la kejar bas tu..akhirnya sampai juga aku dalam bas tu......

dalam bas pun sempat lagi..muka gusar sgt!!
muka penat, gelisah,baru bangun tido

                            
Tapi kan yang malangnya plak apa aku nak citer ni..aduhhhhhhhhh, aku naik bas tadi aku tak tengok pun nombor...masa tu kelam kabut sanagt ku nak cepat aku main redah je..aku tengok bas ni ikut laluan lain..aku dah gelisah sanat2 masa tu..aduhhh last2 kau pergi tnya abg driver tu cakap bas ni pergi ke tempat lain dulu..la....nak gugur jantung aku dangar masa tu..rasa nak menanggis gila masa tu..lepa tu aku cakap la aku nak naik bas ke PENANG..so aku perlu berhenti dan cakap aku dah lamabt ni...dia pun tolong la aku, dia pun berhenti dan suruh aku tunggu bas lain..tolong la sangat..tpi at least dia cakap kat aku yang tunggu bas lain kat situ..aku pun turun..masa alangkah nasibnya pada masa tu.

sempat snap masa kt k.l
selamat tinggal k.l...
teksi kt kawasan tu banyak..aku apa lagi..cepat2 ambik teksi suruh dia hantar kt hentian k.l..aku x kisah dah berapa kena teksi masa tu..janji aku sampai pda masanya...aduhhhh du dalam teksi tu lega rasanya.....sebelum tu kan x tahu betapa gusarnya ahti aku duk fikir..aduhhhh hujan la bertambah aku pening..masa dukd alam bas tadi pun aku batuk2 dan rasa nak demam je.....akhirnya aku selamat la sampai penang, perjalan plak 5 jam...aku tidu je dalam bas tu mengantuk sangat, smpai sempadan penang abru aku bangun..hahahhahah..letih kot.....

HURMMM  apa yang aku nak citer tu pasal aku bertolak kat penang...hurmm bula smpai terminal sg.nibong atdi..aku pun ambik la bas rapid sekali lagi nak balik rumah..kali ni aku singgah KOMTAR dulu sebelum balik....masa berhenti kt KOMTAR tu, aku jalan-jalan la dekat PERANGIN MALL..best jugak..penuh orang....pastu perut aku sangat lapar dah ketika tu..dah sehari suntuk aku tak makan...hurmm pastu aku pergi la cari makan...aduhhh kat atas KOMTAR ni semu ad fast food je..aku malas dah nak makan fast food...orang pun ramai duk beratur...malas aku..alst2 aku pergi ke restoraab mee sizzling..aku pun makan la kat situ dulu...pastu makan aku pun pergi..hurmmm pastu aku teringin nak makan CENDOL.ni yang best ni, CENDOL ni memang terkenal la, TEO CHEM CENDOL..sesiapa yang datang penang x sah kalau tidak mencuba..tapi depans la orang tu suka ke x makan CENDOL...aku suka je....kalau CENDOL penang ni..hurmmmm lepas makan lega aku rasa.....nyaman je tekakni..terase hilang penat lelah aku seharian arini tidur, berjalan nak balik PENANG ni..hurmmm lama jugak aku duk situ..hurmm sengaja nak tunggu lewat sikit....nak tunggu bas lagi ank balik...last0-;ast dekat pukul 6 pun aku pun balik la..kena naik bas rapid lagi..hurmmm klai ni x de lama sangat, sekejap je...hurmmm yang letih lagi kena berdiri la...hurmm sesat orang kat dalm..huhuhuhuhuhhuh..oke la..aku rasa ni la perjalanan aku paling memenatkan, tetapi CENDOL ni la penyelamat,penyedap aklu petang tadi....hehehehhe..ok la.daaaaaaaaaaaaa....

1 comment:

kaskas said...

lain kali naik jelh teksi,,xyah tggu bas,,hahahhaha,,kasihann,,