Thursday 7 July 2011

''TanGisan Dalam Kegembiraan"

Tangisan dalam kegembiraan...hurmMM aku x tahu la kena ke tak tajuk yang aku nak updates ka BLOG NI...hurmmm pertama kali aku nak ucapkan TAHNIAH kepada semua warga PPKP DKP13, kerana dah terima jawatan PPKP  daN akan berkhidmat tak lama lagi..tinggal seminggu lebih lagi....Hurmm apa yang aku nak citerkn bukan sesautu yang merasakan aku gembira...aku cuma akan gembira apabila melihat kawaan turut gembira..rasa x best gembira sorang-sorang...hari ini bertarikh 7hb, membuatkan kami semua warga PPKP DKP 13 menerima keputusan penenmpatan....dalam hati ku sangat berdebar-debar..dari malam tadi lagi aku rasa berdebar..hurmm kedebaraan aku sering aku kongsikan dengan KAWAN BAIK aku SYAZAWAN..dia la satu-satu kawan yang aku rapat sekarang..hurmm dari malam tadi kteorang berbual pasal penempatan ni..yalah masing-masing takot dapat kat mana-mana...hinggg malam pun sudah berlalu... Pada waktu pagi tadi aku dikejutkan dengan panggilan dari WAN TIREX..sori panggil macam ni..nick nama dia....wan megejutkan aku dari tidur dan menyuruh aku tengok kat website KKM bahawa ada ke tak senarai penenempatan..aku pun apa lagi,terus membuka laptop dan tengok.tapi hurmm still sama dari malam tadi, tak ada pun..hurmm lepas tu aku terus aku pun sambung tidur balik..yalah aku kepenatan sangat..malam tadi tido lewat..tapi aku tidur tak lama, dlm 2 jam je..aku pun bangun..siap-siap mandi semua aku pun buka facebook, hurmmm agak terkejut jugak la aku tengok KAWAN-KAWAN sudah post tempat posting masing..hurmmm aku pun hairan macam mana dye orang tahu....hurmm tiba-tiba deringan telofon aku berbunyi..hurmmmmmmmm rupa-rupa RASHID yang kol..dia bagi tahu kat aku dia dah tahu tempat posting..aku pun apa lagi excited la nak tahu....hurmmm RASHID dapat JOHOR...jadi warga johor la dia lepas ni..

kemudian RASHID bagi aku nambor fon suruh aku kol putarajaya...hrumm dalam hati aku, hanya ALLAH je tahu..hurmm bukan apa, nervous gak pasal bende2 ni...yalah takot dapat jauh.....aku cuba kol nombor tu..tapi asyik busy je..mesti ramai yang tengah kol..hurmm so aku biarkan dulu...lepas tu WAN ada kol aku lagi...dia memberitahu aku yang surat penempatan dia sudah sampai..tapi dia takot untuk buka..so dia nak ambik masa..hahahhaha..lawak gak la..hurmm lepas tu aku cuba kol lagi..hurmm kali  ni aku dapat bercakap dengan orang disana..macam biasa dia tanya aku, nama apa je..hurmm lepas aku cakap tu..dia bagi tahu, aku dapat SELANGOR..hurmmmm aku bersyukur sangat-sangat.sebab hajat aku nak kerja diselangor akhirnya tercapai juga..hurmmmm aku bersenyum lebar..macam biasa aku kol MAK n AKAK aku bagi tahu ni...mereka pun suka je dengar berita..sebab tak ada la jauh sangat....lepas tu aku banyak la tahu pasal penempatan kawan-kawan yang lain...hurmm aku tahu ramai di kalangan kita dapat penempatan SABAH dan SARAWAK....hurmmm walau kadang-kadang kita tidak boleh terima kenyataan itu, namun tanggungjawab kita tetapkan kena lakukan....jangan sedih-sedih, ini hanya sementara sahaja...aku nak ucapkan TAHNIAH korang dapat sana..sebab bukan apa, banyak korang akan tahu, belajar cara hidup kat sana..mungkin dalam waktu terdekat ni korang kana berasa SEDIH, tapi lama-kelamaan korang mesti suka..entah-entah nanti tidak balik terus..oke la....apa-apa pun aku nak UCAPKAN selamat menempuhi alam PEKERJAAN semua KAWAN-KAWAN..GUD LUCK ya walau dimana kita berada......

No comments: